Wednesday, October 27, 2010

sikap

kadang-kadang sikap manusia yang suka menilai org dari sudut luaran ini amat sukar untuk di kikis..itulah yang aku alami...

alkisahnya..balik kg last week..aku dengan style aku yg sungguh simple (t-shirt, slack, selipar, tudung sarung, tak make-up (tak pakai lipstick), tak bawa handbeg)..telah ke AS untuk membeli pesanan laling...dah beli..aku berjalan2 dalam City Plaza..sebelum tu dh cakap dekat kak bib..macam selekeh jer nak masuk City Plaza dengan gaya gini...sure org tak layan..

ternyata telahan aku betul..aku belek brooch..budak yg jual buat 'dek'..so aku tinggalkan..pastu aku masuk kedai jam..auntie amoi langsung tak layan..bila aku jalan2 dalam kedai tu, dia ikut..tanya.."u mau beli jam ka"..sambil tgk aku atas bawah..yelahkan..pakai cenggitu, handbeg segala tak dak ada hati masuk kedai jam branded2...aku belek2 aku cakap ....jam aku nak tak der..apa jam u mau dia tanya..aku jawab..aku tgh survey..yg mana berkenan aku ambik..auntie amoi tu tgk aku dengan gaya belagak..then aku cakap..tak menarik la..aku nak jam tissot..then aku cakap ..tq ya auntie...trus aku blah..aku cakap dekat kak bib..kalau gini punya gaya..jangan beli..jangan menilai org dari gaya org tu..so..kedai jam GF City Plaza..itu first n last kot aku masuk kedai ko ngan gaya begitu..nnt aku akan masuk lagi sekali dengan gaya yg lain..nak tgk macam mana layanan ko...

2 comments:

Anonymous said...

ko nie cik ct suka buat org tertanya2..siapakah ko sebenarnye..he..he..he..

tuan rumah said...

ko tu adalah makcik yang jual jam tu