Friday, August 15, 2008

AYAT-AYAT CINTA


Desir pasir di padang tandus
Segar sang pemikiran hati
Terkisah ku di antara
Cinta yang rumit
Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Kupertaruhkan
Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu
Bila bahagia mulai menyentuh
Seakan ku bisa hidup lebih lama
Namun harus kutinggalkan cinta
Ketika ku bersujud

.....sekadar sebuah rasa...akhir-akhir ini aku "terlalu" gilakan lagu ayat-ayat cinta....tika diri sedang menyiapkan tugasan leow laoshi, pn. irini dan cik asiyah...lagu ini menjadi peneman aku... entah apa yang telah merasuk diri ini agaknya sedang sebelum ini...sekiranya aku sedang berdating dengan "buahati" ku ini...ayat-ayat SuciNya yang menjadi peneman aku...almaklumlah...hidup bersendirian ini aku harus sentiasa ditemani ayat-ayat SucinNya... actually..kalau kita menghayati lagu ini...satu perasaan akan wujud dalam diri..... yang diri makin hampir padaNya...terlalu hampir akan tiba masanya... kenapa ya????...
....muzik intronya sahaja akan membuatkan airmataku berlinang....terlalu sensitifkah aku...hahahha...yang pasti aku ini memang sensitif orangnya...yang pasti.....dengar dan hayati lah lagu ini..dan kalau dapat...bacalah novelnya....(yang akan mendatangkan satu keinsafan dalam diri kita....special thankssss to my weekend housemate kerana membeli novel ayat-ayat cinta)

4 comments:

Najwa Aiman said...

Ayat-Ayat Cinta ni movie ke?

Anonymous said...

:-( sob!sob!sob! :(..cedeh nyerr..sob!sob!sob! Waaaaaaaaaaaaaa!!! :((...:((...

Anonymous said...

najwa aiman...ayat2 cinta ni ada dalam bentuk movie n novel...

Farah Rahim said...

wahh!!!..kita serupa!!..k.farah pon gilerzzz...banget ngan citer ni...dh 5x k.farah layan movie dia and buku jer lom abis layan... akak suka lagu takdir cinta... :)