Sunday, March 20, 2011

HARGA SEBUAH CINTA --- HANI FAZUHA



Harga Sebuah Cinta
Penulis: Hani Fazuha
Editor: Ruzita Awaludin
RM18.00
sbh /sarawak Rm21.00
451 mukasurat

Kenapa setiap kali hati berdetik meminta bahagia, kita harus membayarnya dgn titis air mata?

Cinta Fea bersama Arman tidak kesampaian. Segalanya menjadi kenangan yg menyakitkan buat Fea. Sejak itu, terasa sukar sekali dirinya meraih bahagia.

Perkenalan Fea dgn Zura membuka ruang untuknya mengenali Ikmal. Lelaki itu punya segalanya. Namun, persahabatan itu jugalah yg menyebabkan hatinya kembali berdarah. Dia mendapat tahu bahawa Zura adalah kekasih baru Arman.

Keadaan menjadi genting apabila Arman berhasrat ingin merawat cinta mereka yg telah lama terputus. Lantas, lamaran Ikmal dianggap penyelamat utk Fea keluar dari kemelut itu. Malangnya memilih Ikmal ternyata bukan jalan penyelesaian. Sekali lagi dia diuji sehingga hampir2 dia terhenyak duduk tidak berdaya.

Dlm kekalutan, Zhafir tiba2 menawarkan diri atas nama pengorbanan kerana bagi Zhafirr, Zura lebih berhak memiliki cinta Arman. Fea keliru. Andai perkahwinan mereka berlandaskan pengorbanan, kenapa Zhafir sanggup jatuh miskin semata-mata utk mendptkan haknya sbg suami?

Ada apa pada gadis biasa sptnya sehingga byk hati yg harus terluka?

KATA AKU.

awalnya aku mmg ambik masa nak baca buku ni...takut tak best...tapiiiiiii...bila aku dah pegang.. mmg best...
kisahnya tentang fea yang bersahabat dengan zura..dan disitu dia bertemu dengan ikmal dan ummi yang sgt baik dengan fea...fea ni anak yatim piatu..sebelum ni fea pernah berkawan dengan arman..time tu mak fea jadi org gaji rumah arman..cinta tak direstui la time ni..

masa berkawan dengan zura menemukan fea dengan zhafir..abang fea yg sebelum ni tinggal di o/sea..kebetulan pulak..arman pun berkawan dengan zhafir..cinta lama nak kembali la tapi fea tau yang zura pun ada hati pada arman..jadinya dia nak mengalah..zhafir ni plak dh tangkap cintan dengan fea..langsung dia ambik kesempatan ni utk kawin dengan fea...fea pulak dia ambik peluang ni utk ikmal kawin dengan nisha dan zura dengan arman...tapinya macam2 syarat la dia bg kat zhafir dan zhafir setuu ja...

mcm2 la yg jadi bila fea ni dah kawin dengan zhafir..sedih ada...gelak tawa ada..nak tau best ke dak..baca la sendiri...yg pasti ending yg best....

***banyak spelling error****

No comments: