Thursday, May 20, 2010

Perjalanan 30 April 2010

tajuk kemain lagi..perjalanan 30.4.2010...padahal bukan ada apa pun..tapi hari yang penuh dengan kepenatan..sebabnya hari tu hari jumaat ..hari paper terakhir aku sepanjang menjadi student di UiTM..paper seminar in public management....paper stat pukui 8.30..pagi2 aku dh rushing pergi shah alam @ drmm..sesudah solat subuh..(siap pakai baju dok dalam telekung tunggu azan..tak pernah baik cenggini)..6.20 je blah g shah alam..

exam habis kui 11.30..nak gambar2 kenangan ngan member masa last day @ drmm..nak peluk cium pipi bagai..maklumla..sem depan tak jumpa depa dah..

kui 12.00 gerak dr drmm..mata asyik tgk jam..sebab nak balik tukar baju n singgah mph.

kui 12.30 aku sampai mph @ alamanda..masa ni time org opis g meronggeng sebab rehat lama..kat parking terkemut-kemut nak park..siap aku kasi hon lagi w'pun aku keta sport dia keta honda..pedulik hapa aku..tgh kalut kan...nak cari novel kak mida (baju pengantin mak andam)..puas cari (w'pun dlm sistem kata ada 3 buah lagi)..tak jumpa..then budak tu cakap buku rosak..trus lagi g kedai 1 lagi pun tak der..aku blah balik..

kui 1 lebih aku sampai umah..tukar baju amik beg dan ambik sampah..nak tunggu NP..nak g erl..masa ni rasa nak nangis sebab bas tak der..(tima-tima ni la rasa nak cari sugar apa2 yang patut)...maknah dah nak sampai erl..aku masih kat p16..maknah call mention bas ke LCCT dari salak tinggi kui 2.30..

alhamdulillah..(berlari aku)..aku sampai erl lagi 7 minit klia transit ke klia nak sampai..org yg juai tiket tu lembab..aku siap potong Q lagi..sampai bawah.tercungap2 aku bernapas...sampai LCCT perut lapaq gila..tapi nk c-in dulu..sebelum nak makan konon2nya..sekali kau..hambik..ramainya org..pastu kaunter tak bukak2 lagi..


(eh..aku balik Alor Setar la..bukan g sini..)

dah c.in yang tak sampai 2 minit tu (tunggu 1/2 jam)..g beli 'cekelat' sikit..buat buah tangan..pastu masuk McD..mai ai..ramainya..then kami decide tak mau makan..sampai destination baru nk cari makanan..konon2..

pastu..flight lak delay..aiseh..tapi tak lama la..okey la kan..tak hangin sgt sebab dia mention..tak mcm mazidul hangin ngan MAS..

dalam flight sekali lagi diuji beb...mamat sebelah aku ni cakap punya kuat..ingat aku tak paham ke apa dia cakap..aku pun blaja mandarin ma..sekelip pun tak leh nk lelapkan mata..

sampai je 'destinasi' ku..ayat pertama lepas nampak mak.."mak..cheq lapaq" huhuhuhu..boleh cenggitu...hehehe..tapi best..setelah beberapa bulan tak balik kampung la katakan..

segala kepenatan yang dialami sepanjang hari pada 30.4.2010...hilang dengan sekelip mata bila nampak wajah mak...

dan 30.4.2010..jugak..adalah birthday ayah...yang ke 63..selamat hari lahir ayah..(ayah tak bg sebut selamat hari jadi..yelah kan..mana tau jadi bila..hehehe)..BUAT AYAH..SAYA SAYANG AYAH SANGAT-SANGAT...TAK TERLUAH DENGAN PERKATAAN...

malamnya celebrate b'day ayah dengan keluar makan ramai2..ramai2 pun kami2 jer..adik bongsu tak der..mak ngan ayah tak bagi mention..tapi aku kan pendengki..sure kasi tau nya....jahat tak kakak dia..hehehe..aku kan patutnya jadi anak bongsu..hahaha...(tak habis2 perasan)


(kek birthday ramai2...last minute..kedai yang selalu beli tu tutup)..

No comments: