Thursday, January 31, 2013

IKBNJ 2/2013 (MEMORI TEAM BUILDING)

Tarikh 6/12/2013-8/12/2013, IKBNJ telah menganjurkan kursus team building bagi mengeratkan kerjasama antara kami. Kursus ini telah lama diminta tetapi disebabkan kekangan kewangan, maka aku hold hinggalah pada pada bulan november 2012, bila tgk akaun, duit masih cukup utk diadakan kursus team building. Aku cuba hubungi multiglobalways, syarikat konsultan yg pernag epu ambiik sebelum ni tapi taiad respond. So, aku hubungan IKBNKL utk dapatkan konsultan yg pernah mereka lantik utk kursus yang sama.

Cadangan kursus ini hanyalah utk diadakan di sekitar Kedah tapi aku perlu berterima kasih kepada en fauzi yang mencadangkan Banding Lakeside Inn. Sangat berbaloi dan sangat happening. Ada yang tak bertegur sapa telah bercakap, ada yg tak pernah senyum pun dh ada tindakbalas. Alhamdulillah, objektif kursus telah tercapai meskipun ada desas desus dari yang tidak berpuashati. Pada aku, aku rasa sangat puas sebab dh berjaya utk handle kursus ini tanpa dibantu sepenuhnya. Dan utk itu, sekali lagi aku teringat dengan bos AHAR, bos maisarah, bos hjh akmalhayati yang merupakan org2 kuat dalam mengendalikan kursus dan banyak memberi bantuan serta tunjuk ajar pada aku.

Nak kongsi gambar sangat malu sebab badan aku bagai di pam2...sejak balik berkhidmat disini, berat naik sebanyak 14kg. Alahai, semuanya kembang... betullah...kalau kita gemuk, selfconfident kita sgt rendah...bergambar tak nak..semuanya tak nak...tapi now, aku dh kembali insaf sekali lagi...bermula 23/12/2013 aku telah mula tanamkan azam utk menurunkan berat badan dan sehingga 27/1/2013 aku dh berjaya turunkan sebanyak 7 kg. Sangat menyeksakan bagi aku yang tak pernah meninggalkan langsung nasi (dok kedah aku makan nasi 3 kali sehari..sangat dahsyat)...usaha gigih masih aku teruskan. Menahan diri dari segala godaan (nasi lemak royal, nasi jagung changloon, nasi ayam highway, dan segala macam nasi la.)
gambar-gambar menyelit boleh la masukkan..hehehe

ni atas bot..nak round tasik banding tgk rafflesia

No comments: