Friday, June 13, 2008

Lili Buat Najah by Nazurah Aishah

Pertama kali aku menatap Lili Buat Najah di Laman Jemari Seni...ikhlas aku akui...aku telah jatuh hati...terus tangan mendail MPH Alamanda bertanyakan samada novel tersebut telah sampai atau belum...penulisnya memang aku belum kenali...dan ini mungkin novel sulungnya...tapi aku pernah membaca enovel beliau....ternyata..Lili Buat Najah...meninggalkan kesan yang amat mendalam kepada aku sehingga bengkak mata keesokan harinya....



Sedikit mengenai LBN...mulanya kusangkakan Najah itu perempuan...ternyata aku silap...Najah adalah seorang watak lelaki...tak dapat aku hendak menulis dengan panjang kerana bagiku tiada langsung kecatatan terhadap buku ini...gaya penulisan yang bagus....ayat2 yang meruntun jiwa aku...menatap kulitnya sahaja....airmataku bertakung...aku terpikirkan...bagaimana kalau aku berada di tempat Tasha....bagaimana untuk aku menjadi kuat seperti Tasha....tidak sanggup untuk aku menghadapi situasi seperti Tasha....Tahniah buat Nazurah Aishah..kerana kelahiran sulungnya ini ...beliau lari dari tema cinta biasa....kukira...novel ini terlalu banyak kelainannya....banyak yang boleh dipelajari....aku ingin menjadi sekuat Tasha...



TAHNIAH....TAHNIAH...TAHNIAH....buat Nazurah Aishah....





9 comments:

Anonymous said...

Wow!...macam best aje novel tu...saya pun dah lama sangat tak baca novel yang berkarakter seperti yang diceritakn..

Gaya ulasan yang boleh mempengaruhi saya untuk memilikinya...emmm...MPH dah ada ke blum?

Anonymous said...

Wow!...macam best aje novel tu...saya pun dah lama sangat tak baca novel yang berkarakter seperti yang diceritakn..

Gaya ulasan yang boleh mempengaruhi saya untuk memilikinya...emmm...MPH dah ada ke blum?

Anonymous said...

Bukan sahaja MPH dah ada..eden sendiri pun dah ada...

Anonymous said...

huuhuhuhu...ye ke?....alamak, teman pun baru je call MPH tanya, rupanya awak dah beli ekkk.....

Anonymous said...

hm...pekate awak bg kte pinjam... ?keekkkkkeekkeekekee...

Anonymous said...

hehehe...kalau kupu-kupu nak pinjam...kena la dtg umah..lepak2 kat sana...amacam?

Anonymous said...

aiyak... cam tu ek? k... nanti kupukupu carik map ke jalan umah awak..... kalo da jupe.. kupukupu fly ke sane... huhuhuhuh!!! =)

Anonymous said...

terus terang..cita ni terlalu x logik pun ada..sebab nak tunjuk pasangan tu berkasih sayang sampai menimbulkan rasa geli time aku baca...siap tunjuk cinta depan mak bapak kakak abang...kalau org malu la ckit...bosan cita neh part mula2..best cuma part najah dah mati

Anonymous said...

The forest is filled with opportunity right now for new environmentally responsible business ideas and this will restructure the landscape, alter "business as usual" and make us smarter as a human race.. [url=http://www.mulberryhandbagssale.co.uk]Mulberry handbags[/url] dollar and most major currencies, that amounts to 0.0001 (0.01 for the Japanese Yen). [url=http://www.goosecoatsale.ca]http://www.goosecoatsale.ca[/url] Lblcptmyv
[url=http://www.pandorajewelryvip.co.uk]pandora bracelets sale[/url] Ufijhrtep http://www.officialcanadagooseparkae.com otdufmcty