Friday, June 13, 2008

Maafkan Aku oleh Zaharah Muhammad


Satu lagi novel "airmata" yang aku cari selama ini...puas memesan tetapi masih tidak dapat dimiliki...terpandang sahaja novel ini semasa Pesta Buku Antarabangsa 2008...inilah novel pertama yang aku beli....tak rugi memilikinya....kerananya....aku ingin menjadi seperti "SUFI"...yang mencintai Allah....yang sentiasa dekatkan dirinya dengan Allah....membacanya juga aku menilai diri sendiri....terlalu jauh bezanya antara aku dan "SUFI"...
Maafkan Aku..bukanlah novel cinta yang biasa aku baca....cinta yang lahir dari novel ini adalah "rasa" hati seorang wanita yang inginkan rasa cinta....ketabahan seorang Sufi yang terpisah dari adik beradik akibat kematian kedua ibubapa....yang menumpang kasih bersama keluarga angkat serta adik beradik angkat lelaki yang lain...Tabahnya menjadi Sufi sehingga dia menjadi tempat rujukan...Aku tidak pandai bercerita...pastinya menatap buku ini tidaka akan membuatkan kita jemu....malah selagi tidak habis membacanya...kita akan terus membaca....jangan lupa...kotak tisu mesti ada disebelah...aku sukakan cerita begini....aku suka penulis ini...aku teruja tiap kali membaca novelnya....alhamdulillah...aku memiliki setiap novel yang ditulisnya....
Paling aku bangga...ayahku juga membaca novel ini sewaktu dia dan keluarga menemankan aku selepas aku keluar dari hospital....aku kira dia juga sebak membaca buku ini...tetapi sebagai seorang lelaki...ayah bijak menyembunyikan rasanya....aku bangga memiliki ayah yang juga minat membaca novel seperti anaknya ini....(hahahhaha....puji lebih2 ni sempena hari bapa)...

p/s:...bacalah buku ini.....


10 comments:

amnas said...

Kalau tak silap, ni buku yang awk citer tu ekkk....huhhuhuhu....dgr citer awk tu pun dah sedeyyyy!!..

kupukupu said...

jadi untuk kesekian kalinye... che kupukupu akan terbang kerumah awak untuk pinjam buku ni plak..

ekekkeke.. kes kes kes!!!

( lantak le kalo kate keje kite ni nak minjam jew.... wakoakoakoa!)

nurul ain said...

ermmm...kena pikir dulu ni berapa nk kena letak utk yuran membaca...

kupukupu said...

aiyooo.. nak kene yuran jugak ke? kalo cam ni... bek gi beli sendiri nih.. wkaokaoakoakoa...

( che kupukupu terbang kat depan awak.... che kupukupu sengeh2 sambil kenyet mate berulang2... nyet nyet nyet....sambil berkate: boleh laaa pinjam.. kan? kan ? kan? )

nurul ain said...

ermmm....nak betul2 ke memain ni???? asyik kenyit2 mata jer...

kupukupu said...

alamakkkk.. takkan awak ingat che kupukupu saket mate pulak....kenyet2 mate.... itu tandanya... nak mintak pinjam (dengan mata yang penuh daring) dengan penuh ekhlas... boleh gitu? huhuhuhu....

ummie-shoppe said...

Ya Allah, saya pun dah lama cari buku ni..

Siti Nabilah said...

Dkt mne ade jual buku ni ye..sye mencri buku ni

Siti Nabilah said...

Dulu suka bce buku ni..mse sekolah..waktu tu kak sedara punye..skang tk taw mne ade jual ag buku ni...

Siti Nabilah said...

Dulu suka bce buku ni..mse sekolah..waktu tu kak sedara punye..skang tk taw mne ade jual ag buku ni...