Tuesday, July 1, 2008

HARI PERTAMA MU DI SANA

Hari ni...hari pertama Kak Mai di tempat baru...moga Kak Mai dapat menyesuaikan diri di sana...Aku yakin...walau di mana sahaja ... Kak Mai bisa menyesuaikan dirinya...kenapa yer aku gunakan ayat bisa...agaknya bila teringat gelaran yang tikusman berikan untuk "dia"....hahahaha...aku jadi tidak pandai untuk menulis....cukup disini dulu...aku nak balik...nk dinner dengan umi...yang akan balik ke Melaka...semua orang meninggalkan aku...seorang demi seorang....TABAH..TABAH...TABAH....buat Kak Mai....Chaiyok...Chaiyok!!!!!!!....

17 comments:

tikusman said...

hari pertamamu di sana adalah hari pertama kami di sini tanpa jagaanmu..he..mak tiri tu kejam...kan nanie kan?..hehe..

tuan rumah said...

mak tiri itu memang kejam..so..nanie kena lebih kejam dari dia...hahahah...putera sazlan pun kena kejam ngan mak tiri tu

amnas said...

putera sazlan takde buku hikayat tu ke?...aisey, kalau tak boleh minta ayaq penawar kasi ubat.
(takpun kasi penampar)...


Kesian anak-anakku di sana...huhuhuhu....

dfar90 said...

1234

Satu..kasih yang abadi
Tiada tandingi Dia yang satu
Dua…sayang berpanjangan
Membawa ke syurga kasihnya ibu.

Tiga..lapar dan dahaga
Rela berpayahan setianya ayah
Empat..mudah kau ke temu
berhati selalu beza antara
kasih dan kekasih

Ibu,
Ku ingat dahulu
Menyisir rambutku kemas selalu
Ayah menghantar ke sekolah
Bergunalah ilmu bila dewasa

Sayang,
Dengar lagu ini
Untuk kau sandarkan buat pedoman
Jangan manis terus ditelan
Pahit terus dibuang
Itu bidalan
Harus kau renungkan

kupukupu said...

ehem... semua yang berlaku kan pasti ada yang pertama... so... good luck untuk amnas........ semoga hari2 yang akan datang akan lagi aman sentosa....aminnnnnnnnn..

p/s: hopefully that place not so bad! ceriakan yang kat sane cam amnas ceria kan yang kat sini...

tikusman said...

hari ni dah masuk hari ketiga,,,esok hari keempat..dan lusa hari kelima..begitulah seterusnya...hinggalah kita berjumpa dengan hari yang pertama kembali..harap-harap itu hari pertama yang lebih baik...(dari hari pertama yang lalu..)

tuan rumah said...

sedap la kata-kata tikusman ni...boleh dijadikan panduan ni...:d

amnas said...

Terima kasih untuk semua...
Hari-hariku di sini lebih bermakna atas sokongan kalian di sana...
Itulah yang saya perlukan kalian sahabat-sahabatku...

dfar90 said...

so..ari nih ari yg kelima...mlm nyer yg Indah utk bermunajat...merunung kelemahan kekurangan yg ada pada diri..mudahan dapat mengharungi hari yg ke-nam..tujuh..n kembali ker pertama.. ;-)

tuan rumah said...

thankksss buat dfar90 kerana sudi menjengah ke pondok kami...

amnas said...

Tuan umah, kenalkanlah kat kami sapa dfar90...

Slmt berkenalan dfar90...

kupukupu said...

ehem.... dfar90.. baru ari yang ketiga la...ape plak lima... wakakakaka....

mesti awak jenis orang yang bace dengan laju sampai tak pasan ari ke berape.. ekekekek.. hm... takpelah.. awak tetap kiut....

dfar90 said...

iyer kerr....kekekeke....lupa ari laa plakz..sorryy..lembab...:D



selamat..selamat kenalan...

tuan rumah said...

dfar90..mereka nak kenal la sapa dfar90...bro...nk sis kenalkan ke tak ni?...:P

dfar90 said...

....eemmmm...tk yah laa sis...leh as be dfar jerr laa dlm nih..no need laa...kang ramai laks yg nak booking nak potong rumput..potong pokok...cleaning...kan susah lak nak ambik order..:D

tuan rumah said...

hhahhaha...ok bro...biaq depa tercari2 sapa la dfar90 yang sungguh misteri ini..jengjengjeng....

Dalia said...

Great work.